– Det är ett unikt koncept där vår idé är att sammanföra, utveckla och stärka relationer och samarbeten inom den svenska IT-branschen, berättar Jeanette Gottschalk, ägare av Rock IT.

Tjänsten ger beslutsfattare på företag nya intryck, idéer och råd som hjälper företagen att bli bättre kravställare och beställare. Med tjänsten blir man inbjuden på seminarier och events som passar verksamheten och valda intresseområden. Det ingår även ett obegränsat antal personliga matchningar av leverantörer, oberoende upphandlingskonsulter och affärsrelationer. Rock IT matchar fram erbjudande där kunden får ta del av framgångsrika referensprojekt och praktikfall av intresse som ger affärsnytta för verksamheten. Samtidigt som kunden utökar sitt kontaktnät får den även möjligheten att konkurrensutsätta befintliga leverantörer.

– Vi hjälper också kunder med research och marknadsanalysrapporter matchade för den svenska IT-branschen, berättar Jeanette. Vi vill hjälpa företag att utöka sina kontaktnät och skapa nya affärsrelationer.

Varje företag genomgår en noggrann behovsanalys där Rock IT stämmer av intresseområden för att kunna erbjuda matchningar och events som är helt anpassade efter företagets behov och intressen.

– Matchningen är helt förutsättningslöst och våra kunder förbinder sig inte till att göra affärer med våra förmedlade kontakter, förtydligar Jeanette. Genom matchmaking läggs fokus på att hitta leverantörer som uppfyller våra kunders önskemål och som har en förståelse för verksamheten, dess utmaningar och prioriteringar. Det här är ett komplement som ger kunderna möjlighet att göra smartare affärer och som ger chansen till en fin start på en ny bra affärsrelation. Vi lägger stor vikt vid att matchningen blir rätt och vi förmedlar endast seriösa och välrenommerade leverantörer. Självklart kontrolleras förmedlade kontakter noggrant via referenser och rekommendationer.

Genom trendspaning håller Rock IT både sig själva och deras kunder i match IT-konceptet uppdaterade med de senaste nyheterna och trenderna på marknaden som leder till innovativa och kreativa lösningar. En del av deras erbjudande är att kunderna får ta del av researcher och marknadsanalyser för att fånga upp attityder, trender och utveckling inom IT.

Många gånger så kan beslutsfattare uppleva att det är ett enormt tryck av alla säljare som vill nå fram med erbjudanden vilket lätt kan bli en irriterande tidstjuv. Det är lätt att tröttna när de som ringer även är dåligt pålästa om verksamheten. Genom Rock IT's tjänst så får kunderna det matchat för sin verksamhet och sina intresseområden. Målet med Match IT är att Rock IT ska bygga relationer där kunderna känner trygghet i att de tar fram väl avvägda leverantörer, uppslag och idéer.

– Beslutsfattare ska använda oss som verktyg och kompass till att ta fram förslag som kan hjälpa dem att utveckla sin verksamhet, säger Jeanette. Vi erbjuder en personlig relation och stöd via telefon, mail och portal.


_____

Företagsfakta: Rock IT förstärker verksamheters befintliga sälj- och marknadsteam. Ambitionen är att vara det bästa och självklara valet för IT-företag.

Rock IT Sales & Marketing AB är ett sälj- och marknadsbolag som har valt att specialisera och fokusera sig gentemot IT-branschen på den svenska och norska marknaden. Kunderna erbjuds kvalificerade telemarketingtjänster, utbildning och säljcoachning inom inneförsäljning, telesales och nykundsbearbetning för att optimera och komplettera sälj- och marknadsarbetet.

Kunden skall känna trygghet i att Rock IT representerar verksamheten professionellt och förvaltar varumärket på bästa sätt. Uppdraget är att få vara med och utveckla och stärka kundernas redan befintliga samarbeten och att skapa nya affärsrelationer.

För mer information se: http://rockitsales.se