Drivhuset förinkubatorprogram går igenom fyra utbildningsfaser (NABC) med praktiska workshops och diskussionsforum där deltagarna hjälper varandra i sitt utvecklingsarbete. Syftet är att de ska få en förståelse för hur processen kring att identifiera och utveckla en affärsidé går till. Parallellt kommer gruppen genomgå grundläggande utbildning i entreprenörskap som företagsekonomi, marknadsföring, säljteknik och hållbart företagande. Alla deltagare erbjuds även affärscoaching och kontorsplats hos regionens företagsinkubator, Movexum.

Emelie Hildebrand, projektledare på Drivhuset Gävleborg tror att det kommer bli en lärorik och utvecklande process för deltagarna. De kommer att få konkreta verktyg för att komma igång med eller förbättra sin verksamhet. Föreläsningar varvas med gruppdiskussioner samt att de ska ut och testa sin tjänst/produkt mot potentiella kunder.
Hela utbildningen kommer att följa NABC processen där behov, tillvägagångssätt, kundnytta och konkurens står i fokus. Deltagarna uppmanas att gå ut i verkligheten, göra undersökningar, hitta potentiella kunder, sälja, göra korrigeringar och på så vis utveckla sin affärsidé.
Deltagarna ges också möjlighet att ta del av Drivhusets nationella nätverk samt ha tillgång till kompetens och kontakter på de 12 städer som Drivhuset finns representerat i.

Kontaktperson:
Emelie Hildebrand
Projektledare Drivhuset Förinkubatorprogram i Gävleborg.
emelie.hildebrand@drivhuset.se
072-727 71 71